X

فیکٹ چیک: پی ایم مودی نے نہیں کیا کورونا وائرس سے متاثر ایک کروڑ مریضوں کے مفت علاج کا دعوی

  • By Vishvas News
  • Updated: June 3, 2020

نئی دہلی (وشواس ٹیم)۔ ایک ہندی نیوز چینل کی بریکنگ پلیٹ کا اسکرین شاٹ سوشل میڈیا پر وائرل ہورہا ہے ، جس میں بتایا گیا ہے کہ وزیر اعظم نریندر مودی نے ایک پروگرام کے دوران 10 ملین کورونا سے متاثرہ مریضوں کو ٹھیک کرنے کا دعوی کیا ہے۔

وشواس نیوز کی تحقیقات میں یہ دعوی جھوٹا نکلا۔ وزیر اعظم نریندر مودی نے ایک کروڑ کورونا سے متاثرہ مریضوں کے مفت علاج کا دعوی نہیں کیا ، لیکن ان کے نام پر ایک جھوٹا بیان چلایا گیا۔

کیا ہے وائرل پوسٹ میں؟

فیس بک صارف شوبھیندر کمار نے ایک پوسٹ شیئر کی جس پر لکھا تھا، ’ نیوز اسکرین شاٹ کے طور پر مودی کی تصویر دیکھی جا سکتی ہے۔ اس کے علاوہ اس پر لکھا ہے، ’’1 کروڑ کورونا مریضوں کا مفت میں علاج کیا گیا‘‘۔

پڑتال

وزیر اعظم نریندر مودی نے 31 مئی کو ‘من کی بات’ پروگرام کے ذریعے قوم سے خطاب کیا۔ واقعہ کی ایک ویڈیو ویری فائڈ یوٹیوب چینل ’نریندر مودی‘ پر دستیاب ہے۔ اس ویڈیو میں وزیر اعظم نریندر مودی نے ایوشمان بھارت یؤمنصوبہ کے بارے میں بات کرتے ہوئے کہا ہے کہ اس اسکیم کی مدد سے ملک کے تقریبا ایک کروڑ لوگوں کا مفت علاج کیا گیا ہے۔

اس 29 منٹ 40 سیکنڈ کی ویڈیو میں ، 17.35 سے 18.07 سیکنڈ کے فریم پر ، وزیر اعظم مودی کو یہ کہتے ہوئے سنا جاسکتا ہے کہ ، ’’کئی دہائیوں سے ہمارے ملک میں کروڑ کروڑوں غریب بڑی پریشانی میں زندگی گزار رہے ہیں۔ اگر آپ بیمار ہوجائیں تو کیا ہوگا…. اپنا علاج کروائیں یا خاندانی روٹی کے بارے میں فکر کریں۔ اس مسئلے کو سمجھتے ہوئے… اس تشویش کو دور کرنے کے لئے ڈیڑھ سال قبل آیوشمان بھارت یوجنا شروع کی گئی تھی۔ ابھی کچھ دن پہلے ہی ، ایوشمان بھارت کے مستفید ہوئے لوگوں کی تعداد ایک کروڑ کے پار ہو چکی ہے۔

یعنی ، وزیر اعظم نے ایک کروڑ کورونا مریضوں کے علاج کے بارے میں کچھ نہیں کہا ، بلکہ انہوں نے کہا کہ ایوشمان بھارت اسکیم کے تحت اب تک ایک کروڑ سے زائد افراد کا علاج کیا جا چکا ہے۔

اس کی تصدیق کے اعداد و شمار سے ہوتی ہے۔ پی ایم جے ڈاٹ گیو ڈاٹ ان کی ویب سائٹ پر دیئے گئے اعدادوشمار کے مطابق 2 جون 2020 تک اس اسکیم کے تحت ایک کروڑ دو لاکھ سے زیادہ مریض اسپتال میں داخل ہیں۔

وائرل ہو رہے اسکرین شاٹ کے بارے میں ہم نے انڈیا ٹی وی کے ایگزیکٹو ایڈیٹر انیتا شرما سے رابطہ کیا۔ بھیجے گئے میسج کے جواب میں ، انہوں نے کہا ، ’’31 مئی 2020 کو ، کورونا کی وبا کی وجہ سے جاری لاک ڈاؤن کے درمیان ، وزیر اعظم نے من کی بات کے ذریعے قوم سے خطاب کیا۔ ان کا پروگرام انڈیا ٹی وی پر براہ راست نشر کیا گیا۔ سامعین کی سہولت کے لئے ، وزیر اعظم کی اس تقریر کی اہم باتوں کو ان کی تقریر کے کلیدی حصے کے طور پر اجاگر کیا گیا۔ انسانی غلطیوں کی وجہ سے ، دکھایا کیا گیا کہ ایک کروڑ کورونا مریضوں کا مفت علاج کیا گیا۔ تاہم ، اصل میں یہ کہا گیا تھا کہ آیوشمان بھارت اسکیم کے تحت ایک کروڑ مریضوں کا مفت علاج کیا گیا تھا۔ ٹیم نے نشریات کے دوران اس غلطی کو دیکھا اور اس کی اصلاح بھی کی گئی۔ اسی کے لئے ایک وضاحت بھی اسی دن 9.45 بجے جاری کی گئی تھی ، جسے انڈیا ٹی وی پر بھی نشر کیا گیا تھا۔

اس وضاحت کو انڈیا ٹی وی کے آفیشل ٹویٹر ہینڈل پر دیکھا جاسکتا ہے۔

وزارت صحت اور خاندانی بہبود میں 3 مئی صبح کے 8 بجے تک دئے گئے اعداد و شمار کے مطابق، ملک بھر میں کورونا وائرس کے ایکٹیو 101497 معاملہ ہیں، جبکہ 100302 مریض ٹھیک ہو چکے ہیں۔ وہیں۔

اب باری تھی اس پوسٹ کو شیئر کرنے والے فیس بک صارف شبھیندرو کمار کی سوشل اسکیننگ کرنے کی۔ ہم نے پایا کہ اس صارف نے اس سے قبل بھی فرضی پوسٹ شیئر کی ہے۔

ڈس کلیمر، اعلامیہ دست برداری: وشواس نیوز کی کورونا وائرس (کووڈ-19) سے منسلک فیکٹ چیک خبروں کو پڑھتے یا اسے شیئر کرتے وقت آپ کو اس بات پر غور کرنا ہوگا کہ جن اعداد و شمار یا ریسرچ متعقلہ ڈیٹا کا استعمال کیا گیا ہے، وہ مسلسل بدل رہے ہیں۔ بدل اسلئے رہے ہیں کیوں کہ اس وبا سے جڑے اعداد و شمار (متاثرین اور ٹھیک ہونے والے مریضوں کی تعداد، اس سے ہونے والی اموات کی تعداد) میں مسلسل تبدیلیاں ہو رہی ہیں۔ اس کے ساتھ ہی اس بیماری کا ویکسین بننے سے منسلک چل رہے تمام ریسرچ کے پختہ نتائج آنے باقی ہیں، اور اس وجہ سے علاج اور بچاؤ کو لے کر فراہم کردہ اعداد و شمار میں بھی تبدیلیاں ہو سکتی ہیں۔ اسلئے ضروری ہے کہ خبر میں استعمال کئے گئے ڈیٹا کو اس کی تاریخ سے جوڑ کر دیکھا جائے۔

نتیجہ: وزیر اعظم نریندر مودی نے ایک کروڑ کورونا وائرس سے متاثرہ مریضوں کے مفت علاج کا دعوی نہیں کیا۔ من کی بات پروگرام میں ، انہوں نے آیوشمان بھارت اسکیم کے تحت ایک کروڑ مریضوں کے مفت علاج کا ذکر کیا۔

  • Claim Review : سوشل میڈیا پر وائرل ہورہا ہے ، جس میں بتایا گیا ہے کہ وزیر اعظم نریندر مودی نے ایک پروگرام کے دوران 10 ملین کورونا سے متاثرہ مریضوں کو ٹھیک کرنے کا دعوی کیا ہے
  • Claimed By : Fb User- Shubhendu Kumar
  • Fact Check : جھوٹ‎
جھوٹ‎
    فرضی خبروں کی نوعیت کو بتانے والے علامت
  • سچ
  • گمراہ کن
  • جھوٹ‎

مکمل حقیقت جانیں... کسی معلومات یا افواہ پر شک ہو تو ہمیں بتائیں

سب کو بتائیں، سچ جاننا آپ کا حق ہے۔ اگر آپ کو ایسے کسی بھی میسج یا افواہ پر شبہ ہے جس کا اثر معاشرے، ملک یا آپ پر ہو سکتا ہے تو ہمیں بتائیں۔ آپ نیچے دئے گئے کسی بھی ذرائع ابلاغ کے ذریعہ معلومات بھیج سکتے ہیں۔

ٹیگز

متعلقہ مضامین

Post saved! You can read it later